Тилове забезпечення - це комплекс заходів, спрямованих на задоволення матеріальних, транспортних, побутових та інших потреб військ з метою підтримання їх у бойовій готовності для ведення бойових дій чи виконання повсякденних завдань. Система тилового забезпечення створюється і розвивається з метою забезпечення військових частин і підрозділів в бойових умовах (в умовах військового часу, збройного конфлікту і тому подібне). Вона за своєю суттю представляє частину збройних сил, виділену для виконання спеціальних завдань в ході підготовки і ведення операцій (боїв). Тобто це фактично армійські (флотські) підрозділи, що беруть участь в підготовці бою і ліквідації його наслідків, але які не приймають безпосередньої участі в самому бою. Хоча, як показує досвід, за певних умов або крайньої необхідності і це не виключається
Тил Збройних Сил України організаційно складається з трьох Центральних управлінь: забезпечення пально-мастильними матеріалами, продовольчого забезпечення і речового забезпечення, а також автотранспортного управління та служби ветеринарної медицини.
Військовий тил - це частини і підрозділи тилу у складі загальновійськових та інших з’єднань, частин і підрозділів призначені для утримання запасів матеріальних засобів і всебічного забезпечення ними військ і виконання інших завдань.
(хлібопекарні блоки автомобільні і причіпні, хлібопекарні печі причіпні й переносні, агрегати тістовиготовлення причіпні, машини просіювальні, тісторозподільні й тістоформувальні переносні та інше)
(авторефрижератори, причепи-рефрижератори, автофургони і причепи-фургони хлібні, ізотермічні і комбіновані, причепи-склади, причепи-контейнери, автоводоцистерни, причепи-цистерни для води, цистерни переносні для води та інше)
Кузови-контейнери для продовольства ККПр3,5хМ, ККПр3,5и
Кузови-контейнери продовольчі ККПр3,5хМ, ККПр3,5и призначені для підвезення і зберігання продовольства в охолодженому або замороженому вигляді. Випускається кузов-контейнер у двох модифікаціях: ККПр3,5хМ (внутрішній відсік - холодильний) і ККПр3,5и (внутрішній відсік - ізотермічний). Кузов-контейнер продовольчій ізотермічний ККПр3,5и немає холодильної установки і підтримує задану температуру у внутрішньому об’ємі за рахунок теплоізоляційних властивостей свого кузова. Базовий варіант іншого контейнера ККПр3,5хМ оснащується мультитемпературною холодильною установкою МАР-3 із холодопродуктивністю 1500 Вт. Холодильна установка МАР-3 здатна підтримувати температуру в корисному об'ємі контейнера від мінус 18°С до плюс 9°С при зовнішній температурі навколишнього середовища від мінус 40°С до плюс 40°С.
Фото. 1. Зняття кузова-контейнера ККПр3,5х з транспортного засобу і розміщення його на місцевості
Кузов-контейнер обох модифікацій (ККПр3,5хМ і ККПр3,5и) виготовляється відкритим акціонерним товариством "Шумерлінський завод спеціалізованих автомобілів", яке розташоване в м.Шумерля Чуваської Республіки (Російська Федерація) і використовується автономно або у складі мобільних комплексів різного призначення. Конструкція контейнерів забезпечує монтаж в них необхідного для зберігання продовольства устаткування. Наявність кутових фітингів забезпечує транспортування контейнерів усіма видами транспорту, із механізованим навантаженням їх на транспортні засоби і подальшим механізованим вивантаженням. Базовий автотранспортний засіб це автомобіль УРАЛ-4320-31.
Рис. 1. Елементи будови кузова-контейнера ККПр3,5хМ
Контейнери можуть використовуватись за призначенням як змонтовані на транспортних засобах, так і окремо від них – автономно. Контейнер, невстановлений на автотранспортний засіб, забезпечує можливість розміщення його при транспортуванні у вантажних відсіках літаків ІЛ-76, АН-22, АН-124, а залізничне транспортування контейнера ККПр3,5 можливе як результат його вписуваності в габарит рухомого складу 02-ВМ по ГОСТ 9238-83. Кузови-контейнери обох модифікацій комплектуються гідравлічним навантажувально-розвантажувальним пристроєм - ГПРУ (рос. – гидравлическим погрузочно-разгрузочным устройством). Навантаження (розвантаження) контейнера на автотранспортний засіб за допомогою гідравлічного навантажувально-розвантажувального пристрою (ГПРУ) забезпечується підготовленим екіпажем з п'яти чоловік упродовж 15-30 хвилин. За допомогою стоянкових опор (домкратів) ГПРУ проводиться горизонтування контейнера в знятому з транспортного засобу стані.
Двостулкові двері розташовуються на задній торцевій стінці кузова контейнера ККПр3,5х (ККПр3,5и) на повний отвір стіни та є зручними для проведення навантажувально-розвантажувальних робіт. Ущільнення дверей виготовлені з температуростійкої еластичної гуми. Гумове ущільнення дверного отвору при відкриванні і закриванні дверей забезпечує закриття стулок без закушування ущільнень і забезпечує герметичність закриття дверного отвору. В транспортному положенні на дверях монтується швидкознімний трап виготовлений по ГОСТ В 19304-73. Лакофарбове покриття контейнера здатне витримувати тривалу дію пально-мастильних матеріалів, вживаних в межах функціонального призначення контейнера, а також багатократну обробку, водним розчином порошку СФ-2 (СФ-2У) і суспензій порошку ДТС-ГК, що вживаються для спеціальної обробки машин. Стеля в середині контейнера обладнана пожежним сповіщувачем ІП-43М (чи еквівалентним йому) та шістьма люмінесцентними стельовими світильниками, потужністю 9 Вт кожен. Крім того, протипожежний захист кузова-контейнера ККПр3,5 забезпечується його пожежним устаткуванням (генераторами вогнегасного аерозолю і вогнегасником), а також застосованими при виготовленні контейнера матеріалами і покриттями.
Рис. 2. Експлікація кузова-контейнера ККПр3,5хМ (натисніть щоб збільшити)
Рис. 3. Експлікація кузова-контейнера ККПр3,5и (натисніть щоб збільшити)
Електробезпека контейнера забезпечується: - автоматичним захисним знеструмлюючим пристроєм (ЗОУ); - установкою робочого пристрою заземлення (РУЗ) для забезпечення роботи ЗОУ; - наявністю автоматичних вимикачів (автоматів захисту мережі - АЗС) окремих ланцюгів в розподільній мережі і запобіжників (плавких вставок) для окремих видів електроустаткування; - наявністю захисних дротів для з'єднання корпусів електроустаткування з корпусом контейнера і ЗОУ; - застосуванням електричних щитів, блоків, дротів, кабелів і електричних джгутів з високою електричною міцністю і опором ізоляції; - спеціальним трасуванням і захистом електропроводки, що застерігає її ушкодження при експлуатації. Маскування контейнера в на місцевості досягається деформуючим лакофарбовим покриттям зовнішніх поверхонь та світломаскувальним режимом освітлення.
Технічні характеристики кузовів-контейнерів продовольчих ККПр3,5хМ, ККПр3,5и
Найменування параметра
Значення параметра, розміру
ККПр3,5х
ККПр3,5и
1. Маса спорядженого контейнера (маса з агрегатами, устаткуванням і ЗИП, що забезпечують функціонування контейнера, і з елементами кріплення його до транспортного засобу та паливом у баку автономного електроагрегату), кг, не більше
2520
2190
2. Вантажопідйомність контейнера (маса продовольства, яке може розміститися в контейнері при транспортуванні на базовому автомобілі), кг, не більше
3960
4290
3. Повна маса контейнера при транспортуванні на базовому автомобілі, кг, не більше
6480
6480
4. Координати центру мас спорядженого контейнера (за експлікаціями рис.2, 3), мм
- X (від передньої стінки термостатичного відсіку)
1340
1450
- У (від нижньої поверхні)
1220
1220
- Z (від вертикальної осі)
0
0
5. Габаритні розміри контейнера, мм:
- загальні (з навісними і виступаючими частинами)
а) довжина
5380
б) ширина
2510
в) висота
2454
- по корпусу (з урахуванням агрегатного відсіку)
а) довжина
4988
б) ширина
2200
в) висота
2454
6. Внутрішні розміри термостатичного відсіку контейнера, мм:
- довжина
3496
- ширина
1992
- висота
2074
7. Площа і корисний об'єм термостатичного відсіку:
- площа підлоги, м2
6,96
- корисний об'єм, м3
14,44
8. Розмір дверного отвору, мм
1956x2118
9. Бризкозахищеність
Під час дощу з інтенсивністю 3-4 мм/хв. водяного стовпа впродовж 30 хвилин під кутом 45° зверху вниз до поверхонь кузова-контейнера його конструкція не допускає затікання води всередину термовідсіку при закритих вхідних дверях, а конструкція навісного агрегатного відсіку перешкоджає скупчуванню води на підлозі агрегатного відсіку
10. Підтримка заданого режиму температури усередині термостатичного відсіку:
Забезпечується роботою холодильної машини МАР-3 і конструкцією корпусу
Забезпечується конструкцією корпусу
- діапазон температур, підтримуваний в корисному об'ємі контейнера, К (°С)
від 255К до 282К (від мінус 18°З до плюс 9°С);
—
- час виходу на заданий температурний режим (при 50 % об'ємному завантаженні відсіку) при температурі навколишнього повітря :
б) пересувне джерело (пересувний електроагрегат або пересувна електростанція) змінного трифазного струму напругою 400/230В з ізольованою нейтраллю
11.1.2. Власні джерела
а) автономний дизельний електроагрегат - джерело змінного струму
1) тип електроагрегату
Установка дизель-генераторна МАР-3
—
2) номінальна потужність електроагрегату, кВт, не менше
4
—
3) рід струму
змінний, трифазний
—
4) напруга, В
380 ±10%
—
5) частота, Гц
50 ±5%
—
б) акумуляторні батареї - джерело постійного струму
1) тип акумуляторної батареї;
6СТ-55
6СТ-75
2) номінальна напруга, В
12
12
3) кількість
1
2
11.2 Приймачі електричної енергії
11.2.1 Власні електроприймачі
а) електроприймачі змінного трифазного струму
Машина холодильна МАР-3
—
1) Кількість
1
—
2) Холодопродуктивність (при температурі зовнішнього повітря (22±2)°С), Вт
1500
—
3) Напруга живлення, В
380
—
4) номінальна частота, Гц
50
—
5) споживана електрична потужність, кВт, не більше
3,5
—
б) електроприймачі змінного однофазного струму
Блок живлення і захисту
1) номінальна напруга, В
220
2) номінальна частота, Гц
50
в) електроприймачі постійного струму (лампочки бортової мережі)
1) номінальна напруга, В
12
12
11.2.2. Номінальний струм автоматичного вимикача мережі (АЗС), А
16
16
11.2.3. Опір електричної ізоляції окремих роз'єднаних ланцюгів між собою і по відношенню до корпусу, а також між токопровідними шинами (дротами) в нормальних кліматичних умовах, мОм, не менше
- «холодний« стан ізоляції (до роботи електроустаткування);
50
3
- «гарячий« стан ізоляції (впродовж 5 хвилин після роботи електроустаткування).
-
1
- підвищена температура і вологість (відносна вологість повітря 90% при температурі плюс 25°С)
-
0,5
12. Види і режими роботи системи освітлення
а) загальне (повне)
б) світломаскувальне
13. Напруга і напруженість поля радіоперешкод, що створюються електроустаткуванням і власними електроспоживачами контейнера
Не перевищує вимоги ГОСТ В 25803-91 "Радиопомехи индустриальные от оборудования и объектов военного назначения. Нормы и методы испытаний"
14. Дата прийняття на озброєння в Збройних Силах Російської Федерації
08.04.2002
Література
1. Технические средства тылового обеспечения. Справочник. Секирин М.М.; МО РФ - штаб тыла ВС. - М.: Воениздат, 2003.