Ваги настільні циферблатні типу ВНЦ. Особливістю цих ваг є сполучення дії двох важелів першого роду: рівноплечого важеля - коромисла й нерівноплечого - квадранта. Таке сполучення двох важелів дозволяє зважувати на вагах вантажі не тільки в межах шкали циферблата, але й більші маси вантажів з використанням гир.
По конструкції ваги ВНЦ-2 і ВНЦ-10 (РН-10Ц13) однакові й розрізняються тільки габаритами. Ваги складаються з корпуса, футляра, важільної системи, відлікового й вантажоприйомного пристроїв.
Корпус ваг являє собою штампований з листової сталі виріб секторної конфігурації, зі знімними передньою й задньою стінками, що мають засклені оглядові вікна. Корпус ваг установлений і закріплений на горизонтальній плиті, що опирається на чотири гвинтові ніжки, за допомогою яких ваги встановлюються в горизонтальне положення.
|
/ — призма вантажоприйомна головного важеля; 2 — камера тарувальна; 3 — площадка гирьова; 4 — квадрант; 5 -штанга гирьова; 6— тяги (планки) паралельні; 7 — циферблат; 8 — штанга вантажна; 9 — стрілка; 10 — тяга квадранта; 11 — площадка вантажна; 12 — призма вантажна, 13 — заспокоювач коливаннь; 14 — стопор важелів; 15 — важіль головний; 16 — призма опорна головного важеля; 17 — рівень; 18 — ніжка настановна |
Горизонтальна плита, обичайка й кришка утворюють футляр, у якому укладений головний важіль. Корпус і футляр при складанні закривають передньою й задньою стінками, обичайкою й кришкою так, щоб доступ до внутрішнього механізму ваг неможливий був без порушення державного повірочного клейма.
Важільна система складається з нижньої й верхньої частин. Нижня частина системи включає здвоєний рівноплечий важіль 15, що опорними призмами 16 опирається на дві нерухливі подушки, закріплені на кронштейнах у корпусі ваг. Верхня частина системи включає гирьову штангу 5, вантажну штангу 8 і квадрант 4. Гирьову й вантажну штанги втримують від горизонтального переміщення паралельні тяги 6. Квадрант являє собою вантажний важіль із противагою. Опорними ніжками у формі пласкої пластинки зі скошеним краєм він опирається на нерухливі подушки, установлені на кронштейні корпусу ваг. Квадрант має регулятор центра у вигляді гайки, що переміщається по стрижню із гвинтовою нарізкою.
Відліковий пристрій складається із двох циферблатів 7, звернених у протилежні сторони, і двох спарених стрілок 9, прикріплених до квадранта. Шкала кожного циферблата має рівномірні поділки, зменшувані від центра шкали до країв. Відліковий пристрій пов'язаний з важільною системою за допомогою тяги 10.
Вантажоприйомний пристрій складається з вантажної 11 і гирьової 3 площадок, що опираються на вантажоприйомні призми 12 і / головного важеля. Для того щоб площадки не перекидалися й при коливаннях головного важеля зберігали горизонтальне положення, вони за допомогою вантажної й гирьової штанг шарнірно пов'язані з паралельними тягами, що мають по своїх кінцях горизонтально розташовані ножі. Горизонтальні частини штанг служать підставою площадок. Під гирьовою площадкою є порожнина, що служить для тарування (приведення в рівновагу ненавантажених ваг) за допомогою баласту у вигляді невеликих шматочків металу.
Ваги мають рідинний (масляний) заспокоювач коливань стрілки, який установлений на плиті підставки ваг. Дія заспокоювача регулюється спеціальною склянкою, що має різьблення: при його вгвинчуванні і вигвинчуванні можна встановити рівень масла на необхідній висоті. Для зміни масла склянка може бути вигвинчена зовсім. Для запору механізму ваг при транспортуванні служить стопор 14, а для правильної установки їх на робочому місці — рівень 17 і настановні ніжки 18.
|