Тилове забезпечення - це комплекс заходів, спрямованих на задоволення матеріальних, транспортних, побутових та інших потреб військ з метою підтримання їх у бойовій готовності для ведення бойових дій чи виконання повсякденних завдань. Система тилового забезпечення створюється і розвивається з метою забезпечення військових частин і підрозділів в бойових умовах (в умовах військового часу, збройного конфлікту і тому подібне). Вона за своєю суттю представляє частину збройних сил, виділену для виконання спеціальних завдань в ході підготовки і ведення операцій (боїв). Тобто це фактично армійські (флотські) підрозділи, що беруть участь в підготовці бою і ліквідації його наслідків, але які не приймають безпосередньої участі в самому бою. Хоча, як показує досвід, за певних умов або крайньої необхідності і це не виключається
Тил Збройних Сил України організаційно складається з трьох Центральних управлінь: забезпечення пально-мастильними матеріалами, продовольчого забезпечення і речового забезпечення, а також автотранспортного управління та служби ветеринарної медицини.
Військовий тил - це частини і підрозділи тилу у складі загальновійськових та інших з’єднань, частин і підрозділів призначені для утримання запасів матеріальних засобів і всебічного забезпечення ними військ і виконання інших завдань.
(хлібопекарні блоки автомобільні і причіпні, хлібопекарні печі причіпні й переносні, агрегати тістовиготовлення причіпні, машини просіювальні, тісторозподільні й тістоформувальні переносні та інше)
(авторефрижератори, причепи-рефрижератори, автофургони і причепи-фургони хлібні, ізотермічні і комбіновані, причепи-склади, причепи-контейнери, автоводоцистерни, причепи-цистерни для води, цистерни переносні для води та інше)
Причепний м’ясопункт ПМ-40 є табельним засобом польових м’ясокомбінатів і призначений для первинної переробки великої рогатої худоби, свиней і овець, і штучного охолодження м'яса та субпродуктів до температури (+5°С) - (+7°С) в товщі м'яса в польових умовах. Матеріальна частина причепного
м’ясопункту дозволяє виконувати усі операції по первинній переробці худоби і охолодження м'яса і м'ясопродуктів з дотриманням умов, що відповідають основним вимогам санітарної і ветеринарної служб. Польовий м’ясопункт ПМ-40 виготовляється відкритим акціонерним товариством "Полтавський машинобудівний завод". Пересувний пункт для забою і первинної переробки сільськогосподарських тварин ПМ-40 містить просторовий модуль в якому розміщені холодильна камера, компресорна холодильна фреонова установка з ребристим випарником-повітроохолоджувачем, відцентровим вентилятором, лопатевим насосом, комбінованою лебідкою, доладною фермою з підвісними шляхами.
Призначений для транспортування і зберігання продовольства в замороженому або охолодженому вигляді. Кузов-контейнер ККП оснащений низькотемпературним відсіком для м'яса, риби і середньо-температурним відсіком для овочів, молочних і інших продуктів, що забезпечує оптимальні характеристики для найкращого збереження продуктів. ККП може випускатись з різними типами холодильних установок, базовий варіант контейнера оснащується мультитемпературною холодильною установкою SUPRA 750Mt, яка дозволяє підтримувати до мінус 20°С у низькотемпературному відсіку, а також від мінус 6 до плюс 8 середньо-температурного відсіку. Кузов-контейнер ККП виготовляється відкритим акціонерним товариством "Шумерлінський завод спеціалізованих автомобілів", яке розташоване в м.Шумерля Чуваської Республіки (Російська Федерація) і використовується автономно або у складі мобільних комплексів різного призначення.
Кип'ятильник ПНК-2 призначений для приготування кип'ятку (чаю) в польових умовах, а також в залізничних вагонах і на судах при перевезеннях особового складу військових підрозділів. Кип'ятильник ПНК-2 складається з вогнища овальної форми з димарем і казана. Він змонтований на санчатах з труб або сталі круглого перетину. Обичайка вогнища кип’ятильника виготовлена з товстолистової сталі, яка одночасно є і облицьовуванням кип’ятильника. До внутрішньої сторони обичайки приварені два кільця з кутової сталі — нижні і верхні. До нижнього кільця приварене днище вогнища, до якого кріпиться пічна коробка з колосниковими ґратами і зольником і три відбивні листи (два бічних і задній).
Склад-контейнер продовольчий СКПр-30 призначений для використання в якості складського приміщення для зберігання продовольства, майна продовольчої служби, штучних вантажів в тарі або первинній упаковці, а також може бути використаний для перевезення вантажів. Склад-контейнер СКПр-30 серійно випускається відкритим акціонерним товариством "Шумерлінський завод спеціалізованих автомобілів", яке розташоване в місті Шумерля Чуваської Республіки (Російська Федерація). Габарити складу-контейнера дозволяють виконувати його транспортування наступними видами транспорту автомобільним, залізничним, водним, повітряним. Склад-контейнер продовольчий СКПр-30 має місце для підтоварників, місце під установку печі і знімну кришку для виведення димаря печі.
Кухня причіпна КП-125М (КП-125) призначена для приготування і транспортування їжі з двох страв і кип'ятку для чаю в польових умовах. Кухня може працювати як на твердому паливі (дрова), так і на рідкому паливі (дизельне, гас).
У кухні КП-125М (КП-125) приготування першої і другої страв ведеться в спеціальних наплитних казанах, встановлюваних на жарильну поверхню жарильних шаф, тобто за способом непрямого обігріву.
Устаткування кухні змонтоване на шасі автомобільного причепа ІАПЗ-739К і складається з теплового блоку, паливної системи і допоміжного устаткування (знімного столу для оброблення продуктів, ящика для приладдя і інструменту, каркаса і намету для укриття кухарі і кухні). Окрім перерахованого допоміжного устаткування кухні додається ящик для продовольства.
Кухня причіпна КП-130 призначена для приготування і транспортування їжі з двох страв і кип'ятку для чаю. Основним тягачем для всіх причіпних кухонь є автомобіль ГАЗ-66. Усі причіпні кухні, окрім кухні КП-42М, можуть працювати як на твердому паливі (дрова), так і на рідкому паливі (дизельне, гас).
Ящик для приладдя з кришкою і замками має форму рівнобічної трапеції, виготовлений з листової сталі. У ящику розміщені кухонний інвентар, інструмент, запасні частини, інше устаткування і вироби, які укладаються в спеціальні кубла або закріплюються ременями. Ящик встановлений попереду теплового блоку кухні на рамі причепа.
Дах кухні призначений для захисту від пилу і бруду під час руху або транспортування. У даху передбачене поглиблення для закріплення труби в похідному положенні.
Намет призначений для укриття кухарів і кухні від атмосферних опадів і пилу, вітру при приготуванні їжі на місцевості. Намет складається з каркаса, верху намету, бічних стінок, що пристібаються, колів, приколишей і натяжок. Каркас виготовлений із сталевих труб, має чотири кутові стійки, сполучені поперечиною, і одну центральну регульовану стійку. Намет і все його приладдя перевозяться в тягачі.
Кухні автомобільні призначені - для приготування, транспортування і видачі гарячої їжі в польових умовах, зокрема, кухні ПАК-200 і ПАК-170М (ПАК-170) - для приготування їжі з двох страв і кип'ятку для чаю.
Обладнання для зберігання і обробки продуктів, зберігання кухонного посуду і інвентарю і інше допоміжне обладнання розташоване по правому, лівому борту і передній стінці кузова-фургона.
Все допоміжне обладнання кухонь ПАК-200 в ПАК-170М виготовлене з нержавіючої сталі. Допоміжне обладнання кухні ПАК-I70 в основному дерев'яне, і пофарбоване. Столи для обробки продуктів покриті листовою оцинкованою сталлю. Настінні шафи виготовлені з алюмінію. Шафи, призначені для продовольства, по ємкості розраховані для зберігання однієї дободачі свіжих продуктів і овочів по нормі загальновійськового пайка на 200 чоловік. Кожна шафа має дверці із замками, полиці або висувні ящики.
Кухонний інвентар розміщується в настінних шафах на призначеному для нього місці і кріпиться за допомогою спеціальних затисків. Кришки столів-шаф використовуються як столи для холодної обробки м'яса, риби і овочів.